ONTDEK HET ARCHETYPE
DE ZORGZAME
De zorgzame is 1 van de 12 archetypen. Wil je echt kloppend beeldmateriaal voor je merk dan helpen de archetypen jou om te ontdekken wat jouw aantrekkingskracht is en hoe deze in beeld te vangen!
Je vindt de Zorgzame bijvoorbeeld onder leraren en verpleegkundigen, in kerken en hotels. Maar ook bij verzekeringsmaatschappijen en pensioenvoorzieningen en bij onderhoud en herstel zoals schoonmakers en hoveniers. Het zijn de mensen en de merken die ieder op hun eigen manier voor ons zorgen. Onbaatzuchtig en met aandacht.
Wij zijn fan van de Zorgzame omdat hij zo stabiel, kalm en optimistisch is. Hij geeft ons een beschermd en verzorgd gevoel, hij stelt ons centraal, zelfs als wij dat zelf niet doen. Door de Zorgzame voelen we ons dus gekoesterd en gezien. Zijn ideale klant denkt vooruit en houdt niet van onvoorziene situaties. De Zorgzame trekt zijn klanten aan door goed zichtbaar te zijn en naamsbekendheid op te bouwen.
BELOFTE
Ik behandel jou net zoals ik zelf behandeld wil worden.
DIEPSTE WENS
Mensen beschermen tegen het kwaad.
motto
We RiSe bY LiFtinG OtheRS
Gave
compassie en gulheid
Motivatie
stabiliteit en controle
Tone of voice
attent, bedachtzaam en aardig
Angst
egoïsme en ondankbaarheid
Zwakte
martelaarschap en misbruikt worden
heb uw naaste lief als uzelf
WAAROM WIJ VAN DE ZORGZAME HOUDEN
Als jij weet waarom we van je houden, kan je daarop inspelen, het gevoel versterken en daarmee makkelijker klanten aantrekken.
Wij houden van de Zorgzame omdat hij ongevraagd onze behoefte weet te vervullen, vaak zijn ze al vervuld voordat we zelf doorhadden dat we deze behoefte hadden. En geeft ons daarmee een beschermd en verzorgd gevoel en met zijn stabiele en kalme houding helpt hij ons om voor anderen te zorgen. Wat een geruststellend idee om zo gekoesterd, gezien en gehoord te worden.
De Zorgzame past bij merken die zich van hun concurrenten onderscheiden door een sterke focus op service of bescherming (VOLVO). Zij bekommeren zich om de kwetsbaarheid van mensen en helpen ze om voor zichzelf en anderen te zorgen. Je ziet ze in de gezondheidszorg en maatschappelijke sector, maar ook in de non-profit sector of werkzaam voor een goed doel.
STRATEGIE
werk vanuit jouw talent van échte aandachtBen jij een zorgzame?
Ben jij iemand die anderen vaak op de 1e plaats zet? Waarbij jij jezelf nog wel eens vergeet, onbaatzuchtig zorg jij voor en bescherm jij de mensen die je lief hebt? En je bekommert je zelfs om mensen die je niet eens kent? Dan zou het weleens kunnen zijn dat je een Zorgzame bent!
Wat eeN feeSt en aVontuuR!
Want er zijn al zoveel kleurloze merken. Bijvoorbeeld onder de coaches, met foto's met duinen en blauwgewolkte luchten.
Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt, dat jouw merk een onuitwisbare indruk achterlaat. Op een manier die echt bij jou past. Ontdek met de archetypes wat het karakter is van je merk, wat jouw unieke verhaal is, creëer hier passende content en beeldmateriaal bij en je trekt je droomklanten aan als een magneet...
Met beeld dat klopt wordt je pas echt zichtbaar!
#BeeldDatKlopt... HOE DAN?
Het archetype de Zorgzame laat zich graag op eenzelfde manier in beeld brengen, ontdek hier of de Zorgzame ook klopt voor jou!
STAP 1 - SFEER
Creëer een sfeer waarbij je klant zich onbezorgd voelt. Kalmte, rust en eenvoud, zacht en vriendelijk.


STAP 2 - KLEUR
In de huisstijl, op de website en in de fotografie tref je zachte, warme naar pastel neigende kleuren aan.
STAP 3 - KLEDING
Tekst volgt.

ONTDEKKEN
Ben je benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Bovenstaande stappen zijn een klein onderdeel van het beeldkompas, ga op ontdekking met mij en volg het hele beeldkompas!