ONTDEK HET ARCHETYPE
DE ZORGZAME


 

 

 

 

 

 

de zorgzame
De zorgzame is kalm en optimistisch en handelt vanuit compassie. Hij is meer bezorgd over anderen dan over zichzelf.
 

De zorgzame is 1 van de 12 archetypen. Wil je echt kloppend beeldmateriaal voor je merk dan helpen de archetypen jou om te ontdekken wat jouw aantrekkingskracht is en hoe deze in beeld te vangen!

Lees hier meer of de 12 archetypen

Ontdek hier welk archetype er in jou schuil gaat!

 
 

Je vindt de Zorgzame bijvoorbeeld onder leraren en verpleegkundigen, in kerken en hotels. Maar ook bij verzekeringsmaatschappijen en pensioenvoorzieningen en bij onderhoud en herstel zoals schoonmakers en hoveniers. Het zijn de mensen en de merken die ieder op hun eigen manier voor ons zorgen. Onbaatzuchtig en met aandacht.

Wij zijn fan van de Zorgzame omdat hij zo stabiel, kalm en optimistisch is. Hij geeft ons een beschermd en verzorgd gevoel, hij stelt ons centraal, zelfs als wij dat zelf niet doen. Door de Zorgzame voelen we ons dus gekoesterd en gezien. Zijn ideale klant denkt vooruit en houdt niet van onvoorziene situaties. De Zorgzame trekt zijn klanten aan door goed zichtbaar te zijn en naamsbekendheid op te bouwen.

 
 

BELOFTE

Ik behandel jou net zoals ik zelf behandeld wil worden.

DIEPSTE WENS

Mensen beschermen tegen het kwaad.

 

motto

We RiSe bY LiFtinG OtheRS

Gave
compassie en gulheid

Motivatie
stabiliteit en controle

Tone of voice
attent, bedachtzaam en aardig

Angst
egoïsme en ondankbaarheid

Zwakte
martelaarschap en misbruikt worden

heb uw naaste lief als uzelf

 


WAAROM WIJ VAN DE ZORGZAME HOUDEN


Als jij weet waarom we van je houden, kan je daarop inspelen, het gevoel versterken en daarmee makkelijker klanten aantrekken.

Wij houden van de Zorgzame omdat hij ongevraagd onze behoefte weet te vervullen, vaak zijn ze al vervuld voordat we zelf doorhadden dat we deze behoefte hadden. En geeft ons daarmee een beschermd en verzorgd gevoel en met zijn stabiele en kalme houding helpt hij ons om voor anderen te zorgen. Wat een geruststellend idee om zo gekoesterd, gezien en gehoord te worden.

 

De Zorgzame past bij merken die zich van hun concurrenten onderscheiden door een sterke focus op service of bescherming (VOLVO). Zij bekommeren zich om de kwetsbaarheid van mensen en helpen ze om voor zichzelf en anderen te zorgen. Je ziet ze in de gezondheidszorg en maatschappelijke sector, maar ook in de non-profit sector of werkzaam voor een goed doel.

 
 

 
 

STRATEGIE

werk vanuit jouw talent van échte aandacht
 

 
 

Ben jij een zorgzame?

 

 

Ben jij iemand die anderen vaak op de 1e plaats zet? Waarbij jij jezelf nog wel eens vergeet, onbaatzuchtig zorg jij voor en bescherm jij de mensen die je lief hebt? En je bekommert je zelfs om mensen die je niet eens kent? Dan zou het weleens kunnen zijn dat je een Zorgzame bent!

Wat eeN feeSt en aVontuuR!

Want er zijn al zoveel kleurloze merken. Bijvoorbeeld onder de coaches, met foto's met duinen en blauwgewolkte luchten.

Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt, dat jouw merk een onuitwisbare indruk achterlaat. Op een manier die echt bij jou past. Ontdek met de archetypes wat het karakter is van je merk, wat jouw unieke verhaal is, creëer hier passende content en beeldmateriaal bij en je trekt je droomklanten aan als een magneet... 

 

Met beeld dat klopt wordt je pas echt zichtbaar!

 

#BeeldDatKlopt... HOE DAN?

Wat een goed idee, #beelddatklopt... maar hoe ziet dit er dan uit?

Het archetype de Zorgzame laat zich graag op eenzelfde manier in beeld brengen, ontdek hier of de Zorgzame ook klopt voor jou!

 

ONTDEKKEN

Ik heb hierboven in kaart gebracht welke beelden passen bij het archetype de Zorgzame. Niemand is puur en alleen 1 archetype, jij dus ook niet! Iedereen heeft zijn eigen unieke mix van archetypen welke echt kloppen. Het is daarom belangrijk dat je voor jezelf ontdekt wat klopt voor jou!

Ben je benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Bovenstaande stappen zijn een klein onderdeel van het beeldkompas, ga op ontdekking met mij en volg het hele beeldkompas!

youR adveNtuRe staRtS heRe...
 
 
Deze pagina is gevuld met een heleboel prachtige foto's waar ik de credits helaas niet voor kan nemen. Om goed te kunnen verbeelden welk beeld er bij dit archetype past heb ik ervoor gekozen gebruik te maken van stockfotografie. Yep, je hoort het goed, een fotograaf die gebruik maakt van stockfoto's. Ik ben ervan overtuigd dat je als ondernemer vooral moet laten zien wie je echt bent en waar je voor staat en dat de beelden moeten kloppen en bij elkaar moeten passen. Vooral dat laatste kan knap lastig zijn als je naar stockfoto's gaat zoeken. Zoals ik hierboven laat zien kan dat dus wel met stockfoto's (m.u.v. de foto's van jou). Maar dan is een goede dosis geduld wel nodig. Ik ben bijvoorbeeld 2 dagen per archetype aan het zoeken geweest. Uiteindelijk zal ik alle bovenstaande foto's vervangen met eigen werk.