Mariske Krijgsman


Mensen typeren mij als een perfectionist, ik ga voor het maximaal haalbare resultaat. Als iemand met oog voor detail en een doorzetter.

Van chemicus naar fotograaf

Op jonge leeftijd stond ik voor de keuze: een exacte opleiding of iets creatiefs. Een wijs man (mijn vader) zei toen: “Met een exacte opleiding is het waarschijnlijk makkelijker werk vinden." Omdat ik niet kon kiezen en niet 2 opleidingen tegelijk kon doen, heb ik voor de scheikunde gekozen. Een goede keuze, want ik heb er gigantisch veel van geleerd. Toch sloeg de twijfel na het afronden van mijn opleiding toe. Mijn hartje ging niet sneller kloppen van het abstracte karakter van de organische chemie. Na ruim 1,5 jaar in mijn eentje de wereld te zijn rondgereisd wist ik het zeker! Ik wil het abstracte achter mij laten en mijn gevoel voor vorm, kleur en oog voor detail in zetten om anderen te laten zien hoe mooi ze zijn. In mijn ogen is namelijk iedereen fotogeniek!

Het ma(a)i(s)veld

Persoonlijk geloof ik niet in 13 in een dozijn. Voor mij is iedereen én dus iedere ondernemer uniek. Iedereen heeft zijn eigen reis afgelegd om hier te komen. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten. Ken je jouw kwaliteiten? Weet jij wat jou uniek en authentiek maakt? Dan is het tijd om dit aan de rest van de wereld te laten zien. Ik help jou je kop boven het maaiveld uit te steken en op te vallen! Met meer zichtbaarheid val je op, laat je je concurrenten achter je. Met uniek passende zichtbaarheid trek je de ideale klanten aan.

Zichtbaarheid is voor mij

Opvallen bij je ideale doelgroep door te laten zien wie je bent en waar je voor staat. Hierdoor ervaar je geen concurrent meer en groeit je bedrijf.

Ook ik heb, the hard way, geleerd dat een vakexpert zijn niet voldoende is voor een gezond bedrijf. Je kan nog zo'n kei zijn in je vak. Als je niet onderscheidend bent en niet opvalt, onthoudt niemand wat je nu eigenlijk doet. Zorg dat je verhaal helder is, kies een duidelijke doelgroep en maak een selectie in je diensten. Je zal zien dat je potentiële klanten meteen begrijpen waarom ze bij jou moeten zijn. En dus ook om de juiste redenen bij je aankloppen!