ONTDEK HET ARCHETYPE
DE HEERSER


 

 

 

 

 

 

DE HEERSER
De heerser is een leider pur sang, hij is een voorbeeld voor velen, neemt zijn verantwoordelijkheid en verlangt naar overzicht en controle.
 

De heerser is 1 van de 12 archetypen welke psychologisch zijn onderbouwd door Carl Jung. Wil je echt kloppend beeldmateriaal voor je merk dan helpen de archetypen jou om te ontdekken wat jouw aantrekkingskracht is en hoe deze in beeld te vangen!

Lees hier meer of de 12 archetypen

Ontdek hier welk archetype er in jou schuil gaat!

 
 

Je vindt de heerser in de beschermende moeder die haar kind verantwoord wil grootbrengen tot de meedogenloze dictator met een honger naar macht over de natie. En in veel andere mensen en organisaties tussen die twee uitersten. Het zijn de merken die rijkdom en welvaart creëren met grote beloften. Het zijn de merken die ons helpen ons leven te organiseren en ons status geven.

 
 

BELOFTE

laat mij je leiden en het komt goed.

DIEPSTE WENS

controle.

 

motto

You say I dream too big

I say you think too small

Gave
verantwoordelijkheid en leiderschap

Motivatie
stabiliteit

Tone of voice
verfijnd en duidelijk

Angst
chaos, onttroond worden

Zwakte
autoritair zijn, niet in staat zich te verbinden met mensen op hun eigen niveau

 


WAAROM WIJ VAN DE HEERSER HOUDEN


Als jij weet waarom we van je houden, kan je daarop inspelen, het gevoel versterken en daarmee makkelijker klanten aantrekken.

Wij houden van het heerser archetype omdat hij chaos voorkomt door de controle te nemen en leiderschap te tonen. Hij helpt mensen hun leven te organiseren en beloven veiligheid in en voorspoed. Ons leven is beter door hem omdat hij ons het gevoel geeft van succesvol en uitverkoren te zijn. We zijn ‘In charge’ over ons eigen leven! Hij volgt de regels en verwacht dat anderen dat ook doen. Hij spreekt duidelijke taal en succes, welvaart en respect zijn belangrijk waarden voor dit archetype.

Je bent zelf verantwoordelijk voor je leven!

 

De heerser past bij merken die marktleider zijn of willen worden. Geregeld zijn ze er om mensen te helpen hun leven te organiseren. De focus ligt vaak op high-end producten en diensten. Je komt ze vaak tegen in de high end hotels en bij de luxe horloge en auto merken.

De klant van het heerser archetype laat zich niet vertellen wat hij moet doen en hecht grote waarde aan traditie, herkomst en wetten en verlangt ernaar zicht gerespecteerd en bediend te voelen.

 
 

 
 
 

STRATEGIE

leiderschap tonen

 
 

Ben jij een heerser?

 

 

Ben jij iemand die verlangt naar overzicht en controle, duidelijke regels heeft en gelooft in one best way methoden? Creëer jij rijkdom en welvaart? Maak jij grootse beloften?

Dan zou het zomaar kunnen zijn dat je een heerser bent!



Wat een feest en avontuur!

Want er zijn al zoveel kleurloze merken. Bijvoorbeeld onder de coaches, met foto's met duinen en blauwgewolkte luchten.

Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt, dat jouw merk een onuitwisbare indruk achterlaat. Op een manier die echt bij jou past. Ontdek met de archetypes wat het karakter is van je merk, wat jouw unieke verhaal is, creëer hier passende content en beeldmateriaal bij en je trekt je droomklanten aan als een magneet... 

 

Met beeld dat klopt wordt je pas echt zichtbaar!

 

#BeeldDatKlopt... HOE DAN?

Wat een goed idee, #beelddatklopt... maar hoe ziet dit er dan uit?

Het archetype de heerser laat zich graag op eenzelfde manier in beeld brengen, ontdek hier of de heerser ook klopt voor jou!

 

ONTDEKKEN

Ik heb hierboven in kaart gebracht welke beelden passen bij het archetype de heerser. Niemand is puur en alleen 1 archetype, jij dus ook niet! Iedereen heeft zijn eigen unieke mix van archetypen welke echt kloppen. Het is daarom belangrijk dat je voor jezelf ontdekt wat klopt voor jou!

Ben je benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Bovenstaande stappen zijn een klein onderdeel van het beeldkompas, ga op ontdekking met mij en volg het hele beeldkompas!

your adventure starts here...