ONTDEK HET ARCHETYPE
DE ONTDEKKINGSREIZIGER


 
De OntdeKKinGs- ReiziGeR
Het archetype de Ontdekkingsreiziger trekt er graag op uit en volgt zijn eigen pad. Hij is altijd bezig met ontdekken wie hij is, opzoek naar zichzelf.

 

 

 

 

 

de ontdekkingsreiziger
Het archetype de Ontdekkingsreiziger trekt er graag op uit en volgt zijn eigen pad.
 

De Ontdekkingsreiziger is 1 van de 12 archetypen. Wil je echt kloppend beeldmateriaal voor je merk dan helpen de archetypen jou om te ontdekken wat jouw aantrekkingskracht is en hoe deze in beeld te vangen!

Lees hier meer of de 12 archetypen

Ontdek hier welk archetype er in jou schuil gaat!

 
 

Je vindt het archetype de Ontdekkingsreiziger bij merken die ons vrijheid en avontuur beloven. Waar we de andere 11 archetypes vaak terug zien bij specifieke branches is de Ontdekkingsreiziger het minst gebonden aan een branche. Je ziet hem terug in de merken die pionierend en baanbrekend zijn, die het avontuurlijke in ons aanwakkert doordat hij graag van de gebaande paden afwijkt.

Wij houden van de Ontdekkingsreiziger omdat hij ons laat ontsnappen van de dagelijkse sleur en ons nieuwe perspectieven brengt. Door hem voelen we ons alive, avontuurlijk en vrij. Zijn ideale klant is nieuwsgierig en vind authenticiteit belangrijk.

 
 

BELOFTE

Bepaal je eigen route.

DIEPSTE WENS

De vrijheid van het ontdekken, of dat nu jezelf of de wereld is.

 

motto

tRaVel nOt to fiNd YouRSelf, But tO ReMEmBeR WhO You'Ve BeEn aLL alonG

Gave
ambitie

Motivatie
onafhankelijkheid en voldoening

Tone of voice
open-minded, vindingrijk, tolerant

Angst
innerlijke leegte en gevangenschap

Zwakte
doelloos ronddwalen, nergens thuishoren

Een mens heeft voeten, geen wortels.

 


WAAROM WIJ VAN DE ONTDEKKINGSREIZIGER HOUDEN


Als jij weet waarom we van je houden, kan je daarop inspelen, het gevoel versterken en daarmee makkelijker klanten aantrekken.

Het wereldse gevoel dat hij ons geeft, zo vrij en avontuurlijk terwijl we toch dicht bij onszelf blijven, want het is een reis naar de wereld die jij ons aanbiedt, maar ook een reis naar onszelf. De reiservaring die jij creëert biedt ons dus gelegenheid voor zelfinzicht en reflectie.

 

Uiteraard kom je de Ontdekkingsreiziger tegen in de reisbranche, maar dat wil niet zeggen dat alle reisorganisaties Ontdekkingsreizigers zijn. Naast de reisbranche past hij bij merken die bijvoorbeeld producten verkopen voor op reis of onderweg. Of producten waarmee we kunnen laten zien wie we zijn. Daarnaast zijn het vaak merken die ons een gevoel van vrijheid geven.

 
 

 
 

STRATEGIE

Nieuwe dingen ontdekken
 

 
 

Ben jij een Ontdekkingsreiziger?

 

 

Ben jij iemand die maar wat graag zijn eigen route bepaald? En geniet van het ontdekken, of dat nu dingen, plaatsen of mensen zijn? En ben je een vrije geest, openminded, vindingrijk en vol met lef en ambitie?

Dan zou het zomaar kunnen zijn dat je een Ontdekkingsreiziger bent!

Wat eeN feeSt en aVontuuR!

Want er zijn al zoveel kleurloze merken. Bijvoorbeeld onder de coaches, met foto's met duinen en blauwgewolkte luchten.

Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt, dat jouw merk een onuitwisbare indruk achterlaat. Op een manier die echt bij jou past. Ontdek met de archetypes wat het karakter is van je merk, wat jouw unieke verhaal is, creëer hier passende content en beeldmateriaal bij en je trekt je droomklanten aan als een magneet... 

 

Met beeld dat klopt wordt je pas echt zichtbaar!

 

#BeeldDatKlopt... HOE DAN?

Wat een goed idee, #beelddatklopt... maar hoe ziet dit er dan uit?

Het archetype de Ontdekkingsreiziger laat zich graag op eenzelfde manier in beeld brengen. Tijdens het beeldkompas doorlopen we 3 etappes!

Ontdek de rest van het BEELDKOMPAS hier!

Bij de etappe look & feel kijken we onder andere naar sfeer, kleur en locatie.

Voor de Ontdekkingsreiziger ziet dat er ongeveer zo uit:

 

ONTDEKKEN

Ik heb hierboven in kaart gebracht welke beelden passen bij het archetype de Ontdekkingsreiziger. Niemand is puur en alleen 1 archetype, jij dus ook niet! Iedereen heeft zijn eigen unieke mix van archetypen welke echt kloppen. Het is daarom belangrijk dat je voor jezelf ontdekt wat klopt voor jou!

Ben je benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Bovenstaande stappen zijn een klein onderdeel van het beeldkompas, ga op ontdekking met mij en volg het hele beeldkompas!

youR adveNtuRe staRtS heRe...
 
 

Zie de 12 archetypen als jouw wijze raad, waarbij er altijd een paar dominanter en krachtiger aanwezig zijn. Dit zijn de archetypen die je kan omarmen, jouw unieke mix aan archetypen die jou uniek maken!

Het begint allemaal met ontdekken welke archetypen er bij jou aan het roer staan!

 

Of lees hier verder over de andere elf archetypen:

 

 
Deze pagina is gevuld met een heleboel prachtige foto's waar ik de credits helaas niet voor kan nemen. Om goed te kunnen verbeelden welk beeld er bij dit archetype past heb ik ervoor gekozen gebruik te maken van stockfotografie. Yep, je hoort het goed, een fotograaf die gebruik maakt van stockfoto's. Ik ben ervan overtuigd dat je als ondernemer vooral moet laten zien wie je echt bent en waar je voor staat en dat de beelden moeten kloppen en bij elkaar moeten passen. Vooral dat laatste kan knap lastig zijn als je naar stockfoto's gaat zoeken. Zoals ik hierboven laat zien kan dat dus wel met stockfoto's (m.u.v. de foto's van jou). Maar dan is een goede dosis geduld wel nodig. Ik ben bijvoorbeeld 2 dagen per archetype aan het zoeken geweest. Uiteindelijk zal ik alle bovenstaande foto's vervangen met eigen werk.