ONTDEK HET ARCHETYPE
DE ONTDEKKINGSREIZIGER
De Ontdekkingsreiziger is 1 van de 12 archetypen. Wil je echt kloppend beeldmateriaal voor je merk dan helpen de archetypen jou om te ontdekken wat jouw aantrekkingskracht is en hoe deze in beeld te vangen!
Je vindt het archetype de Ontdekkingsreiziger bij merken die ons vrijheid en avontuur beloven. Waar we de andere 11 archetypes vaak terug zien bij specifieke branches is de Ontdekkingsreiziger het minst gebonden aan een branche. Je ziet hem terug in de merken die pionierend en baanbrekend zijn, die het avontuurlijke in ons aanwakkert doordat hij graag van de gebaande paden afwijkt.
Wij houden van de Ontdekkingsreiziger omdat hij ons laat ontsnappen van de dagelijkse sleur en ons nieuwe perspectieven brengt. Door hem voelen we ons alive, avontuurlijk en vrij. Zijn ideale klant is nieuwsgierig en vind authenticiteit belangrijk.
BELOFTE
Bepaal je eigen route.
DIEPSTE WENS
De vrijheid van het ontdekken, of dat nu jezelf of de wereld is.
motto
tRaVel nOt to fiNd YouRSelf, But tO ReMEmBeR WhO You'Ve BeEn aLL alonG
Gave
ambitie
Motivatie
onafhankelijkheid en voldoening
Tone of voice
open-minded, vindingrijk, tolerant
Angst
innerlijke leegte en gevangenschap
Zwakte
doelloos ronddwalen, nergens thuishoren
Een mens heeft voeten, geen wortels.
WAAROM WIJ VAN DE ONTDEKKINGSREIZIGER HOUDEN
Als jij weet waarom we van je houden, kan je daarop inspelen, het gevoel versterken en daarmee makkelijker klanten aantrekken.
Het wereldse gevoel dat hij ons geeft, zo vrij en avontuurlijk terwijl we toch dicht bij onszelf blijven, want het is een reis naar de wereld die jij ons aanbiedt, maar ook een reis naar onszelf. De reiservaring die jij creëert biedt ons dus gelegenheid voor zelfinzicht en reflectie.
Uiteraard kom je de Ontdekkingsreiziger tegen in de reisbranche, maar dat wil niet zeggen dat alle reisorganisaties Ontdekkingsreizigers zijn. Naast de reisbranche past hij bij merken die bijvoorbeeld producten verkopen voor op reis of onderweg. Of producten waarmee we kunnen laten zien wie we zijn. Daarnaast zijn het vaak merken die ons een gevoel van vrijheid geven.
STRATEGIE
Nieuwe dingen ontdekkenBen jij een Ontdekkingsreiziger?
Ben jij iemand die maar wat graag zijn eigen route bepaald? En geniet van het ontdekken, of dat nu dingen, plaatsen of mensen zijn? En ben je een vrije geest, openminded, vindingrijk en vol met lef en ambitie?
Dan zou het zomaar kunnen zijn dat je een Ontdekkingsreiziger bent!
Wat eeN feeSt en aVontuuR!
Want er zijn al zoveel kleurloze merken. Bijvoorbeeld onder de coaches, met foto's met duinen en blauwgewolkte luchten.
Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt, dat jouw merk een onuitwisbare indruk achterlaat. Op een manier die echt bij jou past. Ontdek met de archetypes wat het karakter is van je merk, wat jouw unieke verhaal is, creëer hier passende content en beeldmateriaal bij en je trekt je droomklanten aan als een magneet...
Met beeld dat klopt wordt je pas echt zichtbaar!
#BeeldDatKlopt... HOE DAN?
Het archetype de Ontdekkingsreiziger laat zich graag op eenzelfde manier in beeld brengen. Tijdens het beeldkompas doorlopen we 3 etappes!
ANDERS
In etappe 1 gaan we opzoek naar jouw anders! Wat maakt jou uniek? Waarom doe je wat je doet en waarom houden je klanten van jou?
INHOUD
In etappe 2 zoomen we in op de inhoud. Wat heb jij te vertellen aan de wereld? En hoe kunnen we dit vertalen naar acties tijdens de fotoshoot?
LOOK & FEEL
In etappe 3 kijken we naar de sfeer en de kleuren. Hoe wil je dat je foto's overkomen? Welk gevoel moeten ze oproepen?
Ontdek de rest van het BEELDKOMPAS hier!
Bij de etappe look & feel kijken we onder andere naar sfeer, kleur en locatie.
Voor de Ontdekkingsreiziger ziet dat er ongeveer zo uit:
SFEER
De rauwe randjes en het ruige karakter van het ontdekken mogen best wel zichtbaar zijn. Je kan er ook voor kiezen om je foto's een paradijselijke look & feel mee te geven.
KLEUR
In de huisstijl, op de website en in de fotografie zie je veel blauw, groen en bruin tinten. De kleuren uit de natuur!
LOCATIE
Buiten in de natuur, een wandelpad in het bos, op ontdekking in de grote stad of op reis op het station. Maar een binnen locatie kan ook, wel eentje met veel groen, midden in de natuur of culturele accenten.
ONTDEKKEN
Ben je benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Bovenstaande stappen zijn een klein onderdeel van het beeldkompas, ga op ontdekking met mij en volg het hele beeldkompas!
youR adveNtuRe staRtS heRe...
Zie de 12 archetypen als jouw wijze raad, waarbij er altijd een paar dominanter en krachtiger aanwezig zijn. Dit zijn de archetypen die je kan omarmen, jouw unieke mix aan archetypen die jou uniek maken!
Het begint allemaal met ontdekken welke archetypen er bij jou aan het roer staan!
Of lees hier verder over de andere elf archetypen: