ONTDEK HET ARCHETYPE
DE CLOWN
De Clown is 1 van de 12 archetypen. Wil je echt kloppend beeldmateriaal voor je merk dan helpen de archetypen jou om te ontdekken wat jouw aantrekkingskracht is en hoe deze in beeld te vangen!
Lees hier meer of de 12 archetypen
Ontdek hier of het archetype de Clown in jou schuil gaat!
Je vindt het archetype de Clown bijvoorbeeld in de entertainment zoals, hoe kan het ook anders, onder de cabaretiers. Maar ook wel in de media, retail en goede doelen. Het zijn de merken die de gevestigde orde uitdagen en graag met nieuwe perspectieven komen. Ze genieten van ieder moment, ze genieten van het leven.
Wij houden van de Clown omdat hij ons een eenvoudig leven beloofd zonder dat we ons vervelen. Door hem voelen we ons vermaakt en onbezorgd. Zijn klanten trekt hij aan met zijn manier van communiceren, lekker ad-rem en met humor. En dat is maar goed ook, want zijn klant houdt wel van een lolletje en lacht het liefst samen met anderen wat ze een verbonden gevoel geeft!
BELOFTE
Als je geen plezier hebt, is er iets niet goed.
DIEPSTE WENS
Momenten vol plezier beleven.
motto
ThiS iS a paPeR toWel TUBe. PReteNd it’S a teleSCope. Use it to SEe the oTheR SiDe of tHe uNiVeRSe.
Gave
blijdschap en humor
Motivatie
erbij horen
Tone of voice
expressief, enthousiast, vol zelfspot, het gekke benadrukken, grappen maken
Angst
verveeld zijn of anderen vervelen
Zwakte
zinloos tijd verdrijven, nonchalance
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
WAAROM WIJ VAN DE CLOWN HOUDEN
Als jij weet waarom we van je houden, kan je daarop inspelen, het gevoel versterken en daarmee makkelijker klanten aantrekken.
Wij houden van het archetype de Clown omdat hij anders durft te denken en doen dan de meeste mensen, zijn grappen en grollen maar ook zijn subtiele lolletjes kunnen ieder saai onderwerp luchtig en leuk maken. Politiek correct komt niet in zijn vocabulaire voor, hij is niet bang om de regels om te buigen. Hoe gekker, hoe beter! Samen met hem hebben we plezier en vervelen we ons nooit!
De Clown kom je tegen bij bedrijven die mensen graag een fijne en onbezorgde tijd willen bezorgen zoals in de entertainment. Maar je komt zo ook tegen in ‘serieuzere’ branches, waar hij zijn branche vooral niet te serieus neemt. Hij past ook bij merken die niet per se kiezen voor gezond of duurzaam zoals aan de zoete kant van de voedingsmiddelenindustrie. Denk aan M&M’s, Ola en Haribo.
STRATEGIE
Verrassend, anders en ad rem zijn
Ben jij een Clown?
Ben jij iemand die anders durft te zijn en dit ook durft te laten zien? Geniet je met volle teugen van het leven en ben jij een echte out-of-the-box denker, innovatief, creatief en expressief?
Dan zou het zomaar kunnen zijn dat je een Clown bent!
Wat eeN feeSt en aVontuuR!
Want er zijn al zoveel kleurloze merken. Bijvoorbeeld onder de coaches, met foto's met duinen en blauwgewolkte luchten.
Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt, dat jouw merk een onuitwisbare indruk achterlaat. Op een manier die echt bij jou past. Ontdek met de archetypes wat het karakter is van je merk, wat jouw unieke verhaal is, creëer hier passende content en beeldmateriaal bij en je trekt je droomklanten aan als een magneet...
Met beeld dat klopt wordt je pas echt zichtbaar!
#BeeldDatKlopt... HOE DAN?
Het archetype de Clown laat zich graag op eenzelfde manier in beeld brengen, ontdek hier of de Clown ook klopt voor jou!
ANDERS
In etappe 1 gaan we opzoek naar jouw anders! Wat maakt jou uniek? Waarom doe je wat je doet en waarom houden je klanten van jou?
INHOUD
In etappe 2 zoomen we in op de inhoud. Wat heb jij te vertellen aan de wereld? En hoe kunnen we dit vertalen naar acties tijdens de fotoshoot?
LOOK & FEEL
In etappe 3 kijken we naar de sfeer en de kleuren. Hoe wil je dat je foto's overkomen? Welk gevoel moeten ze oproepen?
Ontdek de rest van het BEELDKOMPAS hier!
Bij de etappe look & feel kijken we onder andere naar sfeer, kleur en locatie.
Voor het archetype de Clown ziet dat er ongeveer zo uit:
SFEER
Creëer een sfeer waar je klant enthousiast van wordt. Vrolijkheid en humor staan centraal, waarbij we echt je serieuzere kant niet zullen vergeten! Kleuren die van het scherm spatten is wel de key voor een goed Clown sfeertje.
KLEUR
In de huisstijl, op de website en in de fotografie tref je vrolijke en frisse kleuren aan. Het geheel mag best kleurrijk zijn.
LOCATIE
Als plezier hebben centraal staat zijn er heel wat locaties te bedenken. Van speelplaats, tot speeltuin van ballenbak tot streetart. En er bestaan tegenwoordige hele gave ballenbakken, vergis je daar niet in.
ONTDEKKEN
Ben je benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Bovenstaande stappen zijn een klein onderdeel van het beeldkompas, ga op ontdekking met mij en volg het hele beeldkompas!
youR adveNtuRe staRtS heRe...
Zie de 12 archetypen als jouw wijze raad, waarbij er altijd een paar dominanter en krachtiger aanwezig zijn. Dit zijn de archetypen die je kan omarmen, jouw unieke mix aan archetypen die jou uniek maken!
Het begint allemaal met ontdekken welke archetypen er bij jou aan het roer staan!
Of lees hier verder over de andere elf archetypen: