ONTDEK HET ARCHETYPE
DE HEERSER


 

 

 

 

 

 

DE HEERSER
De heerser is een leider pur sang, hij is een voorbeeld voor velen, neemt zijn verantwoordelijkheid en verlangt naar overzicht en controle.
 

De heerser is 1 van de 12 archetypen welke psychologisch zijn onderbouwd door Carl Jung. Wil je echt kloppend beeldmateriaal voor je merk dan helpen de archetypen jou om te ontdekken wat jouw aantrekkingskracht is en hoe deze in beeld te vangen!

Lees hier meer of de 12 archetypen

Ontdek hier of het archetype de Heerser in jou schuil gaat!

 
 

Je vindt het archetype de heerser in de beschermende moeder die haar kind verantwoord wil grootbrengen tot de meedogenloze dictator met een honger naar macht over de natie. En in veel andere mensen en organisaties tussen die twee uitersten. Het zijn de merken die rijkdom en welvaart creëren met grote beloften. Het zijn de merken die ons helpen ons leven te organiseren en ons status geven.

 
 

BELOFTE

laat mij je leiden en

het komt goed.

DIEPSTE WENS

controle.

 

 

motto

You SaY I dReam too BiG

I saY You thinK too Small

Gave
verantwoordelijkheid en leiderschap

Motivatie
stabiliteit

Tone of voice
verfijnd en duidelijk

Angst
chaos, onttroond worden

Zwakte
autoritair zijn, niet in staat zich te verbinden met mensen op hun eigen niveau

Je bent zelf verantwoordelijk voor je leven!

 


WAAROM WIJ VAN DE HEERSER HOUDEN


Als jij weet waarom we van je houden, kan je daarop inspelen, het gevoel versterken en daarmee makkelijker klanten aantrekken.

Wij houden van het heerser archetype omdat hij chaos voorkomt door de controle te nemen en leiderschap te tonen. Hij helpt mensen hun leven te organiseren en beloven veiligheid in en voorspoed. Ons leven is beter door hem omdat hij ons het gevoel geeft van succesvol en uitverkoren te zijn. We zijn ‘In charge’ over ons eigen leven! Hij volgt de regels en verwacht dat anderen dat ook doen. Hij spreekt duidelijke taal en succes, welvaart en respect zijn belangrijk waarden voor dit archetype.

 

De heerser past bij merken die marktleider zijn of willen worden. Geregeld zijn ze er om mensen te helpen hun leven te organiseren. De focus ligt vaak op high-end producten en diensten. Je komt ze vaak tegen in de high end hotels en bij de luxe horloge en auto merken.

De klant van het heerser archetype laat zich niet vertellen wat hij moet doen en hecht grote waarde aan traditie, herkomst en wetten en verlangt ernaar zicht gerespecteerd en bediend te voelen.

 
 

 
 
 

STRATEGIE

leiderschap tonen

 
 

Ben jij een Heerser?

 

 

Ben jij iemand die verlangt naar overzicht en controle, duidelijke regels heeft en gelooft in one best way methoden? Creëer jij rijkdom en welvaart? Maak jij grootse beloften?

Dan zou het zomaar kunnen zijn dat je een heerser bent!



Wat eeN feeSt en aVontuuR!

Want er zijn al zoveel kleurloze merken. Bijvoorbeeld onder de coaches, met foto's met duinen en blauwgewolkte luchten.

Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt, dat jouw merk een onuitwisbare indruk achterlaat. Op een manier die echt bij jou past. Ontdek met de archetypes wat het karakter is van je merk, wat jouw unieke verhaal is, creëer hier passende content en beeldmateriaal bij en je trekt je droomklanten aan als een magneet... 

 

Met beeld dat klopt wordt je pas echt zichtbaar!

 

#BeeldDatKlopt... HOE DAN?

Wat een goed idee, #beelddatklopt... maar hoe ziet dit er dan uit?

Het archetype de Heerser laat zich graag op eenzelfde manier in beeld brengen. Tijdens het beeldkompas doorlopen we 3 etappes!

Ontdek de rest van het BEELDKOMPAS hier!

Bij de etappe look & feel kijken we onder andere naar sfeer, kleur en locatie.

Voor de Heerser ziet dat er ongeveer zo uit:

 

ONTDEKKEN

Ik heb hierboven in kaart gebracht welke beelden passen bij het archetype de heerser. Niemand is puur en alleen 1 archetype, jij dus ook niet! Iedereen heeft zijn eigen unieke mix van archetypen welke echt kloppen. Het is daarom belangrijk dat je voor jezelf ontdekt wat klopt voor jou!

Ben je benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Bovenstaande stappen zijn een klein onderdeel van het beeldkompas, ga op ontdekking met mij en volg het hele beeldkompas!

youR adveNtuRe staRtS heRe...
 
 

Zie de 12 archetypen als jouw wijze raad, waarbij er altijd een paar dominanter en krachtiger aanwezig zijn. Dit zijn de archetypen die je kan omarmen, jouw unieke mix aan archetypen die jou uniek maken!

Het begint allemaal met ontdekken welke archetypen er bij jou aan het roer staan!

 

Of lees hier verder over de andere elf archetypen:

 

 
Deze pagina is gevuld met een heleboel prachtige foto's waar ik de credits helaas niet voor kan nemen. Om goed te kunnen verbeelden welk beeld er bij dit archetype past heb ik ervoor gekozen gebruik te maken van stockfotografie. Yep, je hoort het goed, een fotograaf die gebruik maakt van stockfoto's. Ik ben ervan overtuigd dat je als ondernemer vooral moet laten zien wie je echt bent en waar je voor staat en dat de beelden moeten kloppen en bij elkaar moeten passen. Vooral dat laatste kan knap lastig zijn als je naar stockfoto's gaat zoeken. Zoals ik hierboven laat zien kan dat dus wel met stockfoto's (m.u.v. de foto's van jou). Maar dan is een goede dosis geduld wel nodig. Ik ben bijvoorbeeld 2 dagen per archetype aan het zoeken geweest. Uiteindelijk zal ik alle bovenstaande foto's vervangen met eigen werk.