ONTDEK HET ARCHETYPE
DE BUURJONGEN


 

 
DE BUURJONGEN
Het archetype de buurjongen (of het buurmeisje, allemansvriend, everyman) kenmerkt zich door een nuchtere down to earth houding en is een kei in het formuleren van reële ambities voor zichzelf.

 
 

 

 
 

De buurjongen is 1 van de 12 archetypen welke psychologisch zijn onderbouwd door Carl Jung. Wil je echt kloppend beeldmateriaal voor je merk dan helpen de archetypen jou om te ontdekken wat jouw aantrekkingskracht is en hoe deze in beeld te vangen!

Lees hier meer of de 12 archetypen

Ontdek hier welk archetype er in jou schuil gaat!

 
 
Jij bent een harde werker, altijd benaderbaar, nederig en dienstbaar. Iedereen is gelijkwaardig en bijzonder zijn is nergens voor nodig. Je kop boven het maaiveld uitsteken is niet aan jou besteed. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg” is jou dan ook op het lijf geschreven.

Bij jou gaat kwaliteit boven kwantiteit. Het gaat je vooral om de relatie en niet om een snelle verkoop. Een goed gesprek aan de keukentafel bij een goede bak koffie of een koud biertje is eerder jouw aanpak. Jij vindt het belangrijk op elkaar te kunnen rekenen, zoals je kan rekenen op je buurman. Wat een heerlijk gevoel voor jouw klant, zij voelen zicht gezien en gehoord zonder dat ze daar moeite voor hoeven te doen. Daarom houden ze zo van jou!
 
 

UITDAGING


als beste vriend te blijven ontwikkelen in de relatie met de klant

ANGST


voor niemand echt bijzonder zijn, je aantrekkingskracht verliezen doordat je een allemansvriend bent
 

SPRINGT IN OP

Jij bent er voor je klant op het moment dat het nodig is.
 

DOEL

Archetype PICTWIST Buurjongen Clown Creator Heerser Held Magiër Minnaar Onschuldige Ontdekkingsreiziger Rebel Wijsgeer Zorgzame

vriendschappen, relaties aangaan
Archetype PICTWIST Buurjongen Clown Creator Heerser Held Magiër Minnaar Onschuldige Ontdekkingsreiziger Rebel Wijsgeer Zorgzame

toegankelijk en betrouwbaar zijn
Archetype PICTWIST Buurjongen Clown Creator Heerser Held Magiër Minnaar Onschuldige Ontdekkingsreiziger Rebel Wijsgeer Zorgzame

ergens bij- of thuishoren, deel uitmaken van een groep
Archetype PICTWIST Buurjongen Clown Creator Heerser Held Magiër Minnaar Onschuldige Ontdekkingsreiziger Rebel Wijsgeer Zorgzame

mensen accepteren en geaccepteerd worden
 
 

motto

doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg...
 

TYPISCHE BUURJONGEN MERKEN


TYPISCHE BUURJONGEN MERKEN


 

 

STRATEGIE

• iets vinden dat mensen bindt
• opgaan in de groep

 

ECHTE BUURJONGENS


ECHTE BUURJONGENS


 

WAAROM WIJ VAN BUURJONGENS HOUDEN


Als jij weet waarom we van je houden, kan je daarop inspelen, het gevoel versterken en daarmee makkelijker klanten aantrekken.

Bij de buurjongen gaat het bijvoorbeeld niet om de snelle verkoop. Hij hecht namelijk veel waarde aan de relatie, dit maakt hem echt en oprecht, precies dat maakt de buurjongen zo onweerstaanbaar voor klanten. Want de buurjongen geeft ons daarmee het gevoel dat hij ons helemaal begrijpt, de warmte die de buurjongen ons brengt geeft ons namelijk het gevoel dat we erbij horen, dat we echt onderdeel van de groep zijn. Hij laat ons zien dat we op hem kunnen rekenen, we kunnen hem vertrouwen, een buurjongen belazert je niet!
 

Ben jij een buurjongen?

 

 
Ben jij altijd opzoek naar iets dat mensen bindt, zie jij de lijntjes waarmee je mensen kan verbinden? En sta jij op magische wijze altijd op het juiste moment paraat? Dan zou het weleens kunnen zijn dat je een buurjongen bent!

Wat een feest en avontuur!

Want er zijn al zoveel kleurloze merken. Bijvoorbeeld onder de coaches, met foto's met duinen en blauwgewolkte luchten.

Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt, dat jouw merk een onuitwisbare indruk achterlaat. Op een manier die echt bij jou past. Ontdek met de archetypes wat het karakter is van je merk, wat jouw unieke verhaal is, creëer hier passende content en beeldmateriaal bij en je trekt je droomklanten aan als een magneet...

 

#BeeldDatKlopt... HOE DAN?

Wat een goed idee, #beelddatklopt... maar hoe ziet dit er dan uit voor de buurjongen?

Wij doen dit door een aantal stappen te onderzoeken, volg deze route en je komt gegarandeerd op de juiste bestemming aan.

 

ONTDEKKEN

Voel je de herkenning in dit archetype en ben je er klaar voor je merk naar het volgende niveau te tillen? Laten we jouw route dan hier verder uitstippelen...
your adventure starts here...