ONTDEK HET ARCHETYPE
DE HELD
De held is 1 van de 12 archetypen. Wil je echt kloppend beeldmateriaal voor je merk dan helpen de archetypen jou om te ontdekken wat jouw aantrekkingskracht is en hoe deze in beeld te vangen!
Lees hier meer of de 12 archetypen
Ontdek hier of het archetype de Heerser in jou schuil gaat!
Je vindt het archetype de Held bijvoorbeeld in de fitnessbranche en de sportwereld. Daar waar je het ver kan schoppen als je een winners mentaliteit hebt. Het zijn namelijk de merken die ons helpen met het aanbrengen van focus, het ontwikkelen van de juiste energie en discipline.
Tomeloos gefascineerd kunnen we zijn door de manier van denken en leven van het archetype de Held. De kracht en motivatie waarmee hij doet wat hij doet is indrukwekkend en zeer doelgericht. Daar houden wij wel van. Door hem voelen we ons geïnspireerd, vastberaden en empowerd. Met een Held aan onze zij kunnen we de hele wereld aan.
BELOFTE
Waar een wil is is een weg.
DIEPSTE WENS
Iets van eindeloze waarde creëren.
motto
WhoeVeR SaVes one liFe, SaveS the WoRld eNtiRe
Gave
moed
Motivatie
meesterschap
Tone of voice
motiverend, zelfverzekerd, gedisciplineerd, direct
Angst
zwak zijn en opgeven
Zwakte
arrogantie, altijd een gevecht nodig hebben, egocentrisme en agressie
Opgeven is geen optie
WAAROM WIJ VAN DE HELD HOUDEN
Als jij weet waarom we van je houden, kan je daarop inspelen, het gevoel versterken en daarmee makkelijker klanten aantrekken.
Zo’n krachtig en competent persoon, daar hebben we allemaal respect voor. We zijn zelfs een beetje jaloers, want de kracht waarmee de Held opereert, wie wil dat nou niet. Eigenlijk willen we wel wat meer op de Held lijken.
Zijn eindeloze gevoel voor rechtvaardigheid, zijn wil om risico’s te nemen en zijn gave om alles te overwinnen maken de Held een bewonderingswaardig mens!
In films en stripverhalen komen we veel helden tegen, denk aan James Bond, superman en bijvoorbeeld Pippie Lankous. In het echte leven zie je de Held bijvoorbeeld terug in de wetenschap, sport maar ook de politiek en (business)coaches. Een echt helden merk weet een grote impact op de wereld te maken. Zij helpen mensen en motiveren ze om net dat extra stapje te zetten. Een grote klus efficiënt tot een goed einde brengen. Ze excelleren in wat ze doen, geven nooit op en zijn besluitvaardig.
De ideale klant van de Held wil niet achterblijven als anderen vooruit gaan, hij helpt en motiveert ze vooruit te gaan.
STRATEGIE
Daag je klanten uit omzichzelf te blijven verbeteren.
Ben jij een Held?
Weet jij andere mensen altijd te helpen en te motiveren, steek jij met kop en schouders boven de middenmoot uit? Ben jij moedig en resultaatgericht en weet je een grote impact op de wereld te maken? Dan zou het weleens kunnen zijn dat je een held bent!
Wat eeN feeSt en aVontuuR!
Want er zijn al zoveel kleurloze merken. Bijvoorbeeld onder de coaches, met foto's met duinen en blauwgewolkte luchten.
Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt, dat jouw merk een onuitwisbare indruk achterlaat. Op een manier die echt bij jou past. Ontdek met de archetypes wat het karakter is van je merk, wat jouw unieke verhaal is, creëer hier passende content en beeldmateriaal bij en je trekt je droomklanten aan als een magneet...
Met beeld dat klopt wordt je pas echt zichtbaar!
#BeeldDatKlopt... HOE DAN?
Het archetype de Held laat zich graag op eenzelfde manier in beeld brengen. Tijdens het beeldkompas doorlopen we 3 etappes!
ANDERS
In etappe 1 gaan we opzoek naar jouw anders! Wat maakt jou uniek? Waarom doe je wat je doet en waarom houden je klanten van jou?
INHOUD
In etappe 2 zoomen we in op de inhoud. Wat heb jij te vertellen aan de wereld? En hoe kunnen we dit vertalen naar acties tijdens de fotoshoot?
LOOK & FEEL
In etappe 3 kijken we naar de sfeer en de kleuren. Hoe wil je dat je foto's overkomen? Welk gevoel moeten ze oproepen?
Ontdek de rest van het BEELDKOMPAS hier!
Bij de etappe look & feel kijken we onder andere naar sfeer, kleur en locatie.
Voor het archetype de Held ziet dat er ongeveer zo uit:
SFEER
Tegenlicht, tegenlicht en nog eens tegenlicht, deze zorgen voor een krachtige sfeer met veel donker maar dus ook hele lichten delen. Pittig met kleurflitsen kan ook heel goed voor dit archetype.
KLEUR
Hoge contrasten tussen wit en zwart en alle grijstinten die daar tussen liggen. Wel de warme kant van de grijstinten en het krachtige rood is ook kenmerkend voor de held.
LOCATIE
Beton, lekker rauw, je ziet veel strakke lijnen. En uiteraard werken bijna alle sportlocaties goed!
ONTDEKKEN
Ben je benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Bovenstaande stappen zijn een klein onderdeel van het beeldkompas, ga op ontdekking met mij en volg het hele beeldkompas!
youR adveNtuRe staRtS heRe...
Zie de 12 archetypen als jouw wijze raad, waarbij er altijd een paar dominanter en krachtiger aanwezig zijn. Dit zijn de archetypen die je kan omarmen, jouw unieke mix aan archetypen die jou uniek maken!
Het begint allemaal met ontdekken welke archetypen er bij jou aan het roer staan!
Of lees hier verder over de andere elf archetypen: