ONTDEK HET ARCHETYPE
DE HEERSER
De heerser is 1 van de 12 archetypen welke psychologisch zijn onderbouwd door Carl Jung. Wil je echt kloppend beeldmateriaal voor je merk dan helpen de archetypen jou om te ontdekken wat jouw aantrekkingskracht is en hoe deze in beeld te vangen!
Lees hier meer of de 12 archetypen
Ontdek hier of het archetype de Heerser in jou schuil gaat!
Je vindt het archetype de heerser in de beschermende moeder die haar kind verantwoord wil grootbrengen tot de meedogenloze dictator met een honger naar macht over de natie. En in veel andere mensen en organisaties tussen die twee uitersten. Het zijn de merken die rijkdom en welvaart creëren met grote beloften. Het zijn de merken die ons helpen ons leven te organiseren en ons status geven.
BELOFTE
laat mij je leiden en
het komt goed.
DIEPSTE WENS
controle.
motto
You SaY I dReam too BiG
I saY You thinK too Small
Gave
verantwoordelijkheid en leiderschap
Motivatie
stabiliteit
Tone of voice
verfijnd en duidelijk
Angst
chaos, onttroond worden
Zwakte
autoritair zijn, niet in staat zich te verbinden met mensen op hun eigen niveau
Je bent zelf verantwoordelijk voor je leven!
WAAROM WIJ VAN DE HEERSER HOUDEN
Als jij weet waarom we van je houden, kan je daarop inspelen, het gevoel versterken en daarmee makkelijker klanten aantrekken.
Wij houden van het heerser archetype omdat hij chaos voorkomt door de controle te nemen en leiderschap te tonen. Hij helpt mensen hun leven te organiseren en beloven veiligheid in en voorspoed. Ons leven is beter door hem omdat hij ons het gevoel geeft van succesvol en uitverkoren te zijn. We zijn ‘In charge’ over ons eigen leven! Hij volgt de regels en verwacht dat anderen dat ook doen. Hij spreekt duidelijke taal en succes, welvaart en respect zijn belangrijk waarden voor dit archetype.
De heerser past bij merken die marktleider zijn of willen worden. Geregeld zijn ze er om mensen te helpen hun leven te organiseren. De focus ligt vaak op high-end producten en diensten. Je komt ze vaak tegen in de high end hotels en bij de luxe horloge en auto merken.
De klant van het heerser archetype laat zich niet vertellen wat hij moet doen en hecht grote waarde aan traditie, herkomst en wetten en verlangt ernaar zicht gerespecteerd en bediend te voelen.
STRATEGIE
leiderschap tonenBen jij een Heerser?
Ben jij iemand die verlangt naar overzicht en controle, duidelijke regels heeft en gelooft in one best way methoden? Creëer jij rijkdom en welvaart? Maak jij grootse beloften?
Dan zou het zomaar kunnen zijn dat je een heerser bent!
Wat eeN feeSt en aVontuuR!
Want er zijn al zoveel kleurloze merken. Bijvoorbeeld onder de coaches, met foto's met duinen en blauwgewolkte luchten.
Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt, dat jouw merk een onuitwisbare indruk achterlaat. Op een manier die echt bij jou past. Ontdek met de archetypes wat het karakter is van je merk, wat jouw unieke verhaal is, creëer hier passende content en beeldmateriaal bij en je trekt je droomklanten aan als een magneet...
Met beeld dat klopt wordt je pas echt zichtbaar!
#BeeldDatKlopt... HOE DAN?
Het archetype de Heerser laat zich graag op eenzelfde manier in beeld brengen. Tijdens het beeldkompas doorlopen we 3 etappes!
ANDERS
In etappe 1 gaan we opzoek naar jouw anders! Wat maakt jou uniek? Waarom doe je wat je doet en waarom houden je klanten van jou?
INHOUD
In etappe 2 zoomen we in op de inhoud. Wat heb jij te vertellen aan de wereld? En hoe kunnen we dit vertalen naar acties tijdens de fotoshoot?
LOOK & FEEL
In etappe 3 kijken we naar de sfeer en de kleuren. Hoe wil je dat je foto's overkomen? Welk gevoel moeten ze oproepen?
Ontdek de rest van het BEELDKOMPAS hier!
Bij de etappe look & feel kijken we onder andere naar sfeer, kleur en locatie.
Voor de Heerser ziet dat er ongeveer zo uit:
SFEER
Krachtige uitstraling door hoge contrasten. En/of een luxe uitstraling creëren door de foto's extra glans te geven.
KLEUR
In de huisstijl, op de website en in de fotografie tref je donkere en vrij diepe kleuren aan. Voor het contrast zijn er ook lichte kleuren aanwezig. En vergeet vooral de glimmertjes niet.
STAP 4 - LOCATIE
Een goed verzorgde locatie die luxe uitstraalt. In een mooi huis, een gallery of een prachtig trappenhuis. Bijvoorkeur met goud, marmer, suede en/of donker hout.
ONTDEKKEN
Ben je benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Bovenstaande stappen zijn een klein onderdeel van het beeldkompas, ga op ontdekking met mij en volg het hele beeldkompas!
youR adveNtuRe staRtS heRe...
Zie de 12 archetypen als jouw wijze raad, waarbij er altijd een paar dominanter en krachtiger aanwezig zijn. Dit zijn de archetypen die je kan omarmen, jouw unieke mix aan archetypen die jou uniek maken!
Het begint allemaal met ontdekken welke archetypen er bij jou aan het roer staan!
Of lees hier verder over de andere elf archetypen: