ONTDEK HET ARCHETYPE
DE CREATOR
De creator is 1 van de 12 archetypen welke psychologisch zijn onderbouwd door Carl Jung. Wil je echt kloppend beeldmateriaal voor je merk dan helpen de archetypen jou om te ontdekken wat jouw aantrekkingskracht is en hoe deze in beeld te vangen!
Je vindt het Creator archetype onder andere onder vormgevers, fotografen en artiesten. Bijvoorbeeld in de marketing-, design- en technologiebranche. Het zijn de merken die ons verrassen en inspireren en ons helpen ons eigen leven vorm te geven.
Wij zijn groot fan van de creator omdat hij ons leven mooier maakt met hun geweldige innovaties en hij creëert stabiliteit, overzicht en structuur. Door de creator voelen wij ons geïnspireerd en creatief.
BELOFTE
Vertrouw op het creatieve proces en uit jezelf.
DIEPSTE WENS
Iets van eindeloze waarde creëren.
motto
LoGic will Get You fRom A to B. ImaGinaTion will taKe You eveRYwheRe
Gave
creativiteit en verbeeldingskracht
Motivatie
stabiliteit en controle
Tone of voice
uniek, beschrijvend, visueel en rijk aan metaforen
Angst
middelmatige visie en uitvoering, het verlies van inspiratie
Zwakte
perfectionisme, prima donna gedrag
Expressie is de kern, niet een impressie achterlaten.
WAAROM WIJ VAN DE CREATOR HOUDEN
Als jij weet waarom we van je houden, kan je daarop inspelen, het gevoel versterken en daarmee makkelijker klanten aantrekken.
Wij houden van de creator omdat hij ons dikwijls weet te verrassen en inspireren. Hij maakt de creativiteit in ons los en wakkert een verlangen aan om onszelf te uiten, wij willen ons uniek en origineel voelen. Want ons leven is beter door hem en zijn innovaties, omdat wij in staat zijn uiting te geven aan onze identiteit. Hij helpt ons ons eigen leven vorm te geven en door hem geloven we dat ooit mogelijk wordt wat nog niet is.
Het archetype de creator past bij merken die artistiek zijn of in een creatieve branche opereren. Vaak stimuleren zij met hun product of dienst zelfexpressie en innovatie. Zij helpen klanten hun eigen leven vorm te geven. Creator merken vinden kwaliteit erg belangrijk en bieden hun klant vaak verschillende opties en keuzes.
STRATEGIE
Besef dat je klanten kopen wie jij bentBen jij een creator?
Ben jij iemand die overal mogelijkheden in ziet? Met jouw oneindige verbeeldingskracht en vindingrijkheid weet je vorm te geven aan je ideeën? En met plezier maak je nieuwe dingen waarmee je anderen verrast?
Dan zou het zomaar kunnen zijn dat je een creator bent!
Wat eeN feeSt en aVontuuR!
Want er zijn al zoveel kleurloze merken. Bijvoorbeeld onder de coaches, met foto's met duinen en blauwgewolkte luchten.
Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt, dat jouw merk een onuitwisbare indruk achterlaat. Op een manier die echt bij jou past. Ontdek met de archetypes wat het karakter is van je merk, wat jouw unieke verhaal is, creëer hier passende content en beeldmateriaal bij en je trekt je droomklanten aan als een magneet...
Met beeld dat klopt wordt je pas echt zichtbaar!
#BeeldDatKlopt... HOE DAN?
Het archetype de Creator laat zich graag op eenzelfde manier in beeld brengen, ontdek hier of de Creator ook klopt voor jou!
ANDERS
In etappe 1 gaan we opzoek naar jouw anders! Wat maakt jou uniek? Waarom doe je wat je doet en waarom houden je klanten van jou?
INHOUD
In etappe 2 zoomen we in op de inhoud. Wat heb jij te vertellen aan de wereld? En hoe kunnen we dit vertalen naar acties tijdens de fotoshoot?
LOOK & FEEL
In etappe 3 kijken we naar de sfeer en de kleuren. Hoe wil je dat je foto's overkomen? Welk gevoel moeten ze oproepen?
Ontdek de rest van het BEELDKOMPAS hier!
Bij de etappe look & feel kijken we onder andere naar sfeer, kleur en locatie.
Voor het archetype de Creator ziet dat er ongeveer zo uit:
SFEER
Creëer een sfeer waarbij je klant geïnspireerd raakt. Je bruist van de creativiteit en straalt dat uit, het is kleurrijk, contrastrijk en pittig. Door een kleurige locatie, outfit of er is kleur toegevoegd aan het beeld door (flits)licht.
KLEUR
In de huisstijl, op de website en in de fotografie tref je vrolijke en vrij intense kleuren aan.
LOCATIE
Een creatieve broedplaats, met echte frisse creator kleuren. In een theater of op een podium. Een locatie met streetart. Of juist een werkplaats waar het vakwerk goed zichtbaar is. Een architectonisch creatief hoogstandje kan ook een goede plek zijn voor de fotoshoot.
ONTDEKKEN
Ben je benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Bovenstaande stappen zijn een klein onderdeel van het beeldkompas, ga op ontdekking met mij en volg het hele beeldkompas!
youR adveNtuRe staRtS heRe...
Zie de 12 archetypen als jouw wijze raad, waarbij er altijd een paar dominanter en krachtiger aanwezig zijn. Dit zijn de archetypen die je kan omarmen, jouw unieke mix aan archetypen die jou uniek maken!
Het begint allemaal met ontdekken welke archetypen er bij jou aan het roer staan!
Of lees hier verder over de andere elf archetypen: