ONTDEK HET ARCHETYPE
DE BUURJONGEN
De buurjongen is 1 van de 12 archetypen. Wil je echt kloppend beeldmateriaal voor je merk dan helpen de archetypen jou om te ontdekken wat jouw aantrekkingskracht is en hoe deze in beeld te vangen!
Lees hier meer of de 12 archetypen
Ontdek hier of het archetype de Buurjongen ook in jou schuil gaat!
Het archetype de Buurjongen vind je vaak onder de kleine, lokaal georiënteerde bedrijven. Zoals plaatselijke restaurantjes gerund door een (echt)paar. Maar ook lokale winkeltjes. Tevens vind je de Buurjongen onder de ondernemers bijvoorbeeld in de zakelijke dienstverlening, zoals zzp’ers die de rechterhand zijn van de directeur.
Het merk met een Buurjongen karakter is er één met kennis van zaken, waarbij je kan rekenen op een eerlijk advies. Hij faciliteert ontmoetingen en verbinding met anderen en is er voor je als je hem nodig hebt, hij staat altijd voor je klaar voor dat ‘kopje suiker’.
Bij een Buurjongen zal je je niet snel alleen of buitengesloten voelen, hij laat ons ervaren wat de waarde is van een échte verbinding. De Buurjongen geeft ons vertrouwen en wij vertrouwen hem. Het is een eigenschap waar veel niet Buurjongen merken jaloers op kunnen zijn. De gunfactor die dit archetype krijgt.
BELOFTE
Iedereen is gelijk.
DIEPSTE WENS
Verbinding met andere mensen.
motto
Kind PeOPle aRe mY KindA PeoPle
Gave
realisme, empathie, authenticiteit, bescheidenheid
Motivatie
erbij horen
Tone of voice
vriendelijk, aardig, bescheiden, eerlijk, praktisch
Angst
elitair gevonden worden, niet welkom zijn
Zwakte
verlies van eigen identiteit in de zoektocht om ergens bij te horen
Beter een goed buur dan een verre vriend
WAAROM WIJ VAN DE BUURJONGEN HOUDEN
Als jij weet waarom we van je houden, kan je daarop inspelen, het gevoel versterken en daarmee makkelijker klanten aantrekken.
Het is misschien wel het allermooiste gevoel dat er is, het gevoel dat je goed genoeg bent, gewoon zoals je bent. Als je opzoek bent naar dat gevoel, ga dan met een Buurjongen in zee. Bij het archetype de Buurjongen zal jij je niet alleen of buitengesloten voelen en leer je hoe je ergens bij kan horen zonder jezelf te verliezen, door dus gewoon jezelf te zijn. Hoe mooi is dat!
De Buurjongen past bij merken die een no-nonsense mentaliteit hebben. Laten we vooral nuchter met 2 voetjes op de grond blijven, want immers, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. Hij heeft ook vertrouwen en betrouwbaarheid hoog in het vaandel staan. Een Buurjongen zal je dan ook nooit belazeren, je kan hem vertrouwen, hij vindt de relatie veel belangrijker dan de snelle verkoop. Het is precies dat wat hem zo echt en oprecht maakt en daarmee onweerstaanbaar voor zijn klanten!
STRATEGIE
Luister écht naar jouw klant
Ben jij een buurjongen?
Ben jij altijd opzoek naar iets dat mensen bindt, zie jij de lijntjes waarmee je mensen kan verbinden? En sta jij op magische wijze altijd op het juiste moment paraat? Dan zou het weleens kunnen zijn dat je een buurjongen bent!
Wat eeN feeSt en aVontuuR!
Want er zijn al zoveel kleurloze merken. Bijvoorbeeld onder de coaches, met foto's met duinen en blauwgewolkte luchten.
Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt, dat jouw merk een onuitwisbare indruk achterlaat. Op een manier die echt bij jou past. Ontdek met de archetypes wat het karakter is van je merk, wat jouw unieke verhaal is, creëer hier passende content en beeldmateriaal bij en je trekt je droomklanten aan als een magneet...
Met beeld dat klopt wordt je pas echt zichtbaar!
#BeeldDatKlopt... HOE DAN?
Het archetype de Buurjongen laat zich graag op eenzelfde manier in beeld brengen. Tijdens het beeldkompas doorlopen we 3 etappes!
ANDERS
In etappe 1 gaan we opzoek naar jouw anders! Wat maakt jou uniek? Waarom doe je wat je doet en waarom houden je klanten van jou?
INHOUD
In etappe 2 zoomen we in op de inhoud. Wat heb jij te vertellen aan de wereld? En hoe kunnen we dit vertalen naar acties tijdens de fotoshoot?
LOOK & FEEL
In etappe 3 kijken we naar de sfeer en de kleuren. Hoe wil je dat je foto's overkomen? Welk gevoel moeten ze oproepen?
Ontdek de rest van het BEELDKOMPAS hier!
Bij de etappe look & feel kijken we onder andere naar sfeer, kleur en locatie.
Voor het archetype de Buurjongen ziet dat er ongeveer zo uit:
SFEER
Creëer een sfeer waarbij je klant zich welkom voelt. Je straalt betrouwbaarheid uit, het voelt familiair, alsof je klant direct in een 'warm bad' belandt.
KLEUR
In de huisstijl, op de website en in de fotografie tref je zachte, warme en toch licht vergrijsde kleuren aan.
LOCATIE
Gezellig, knus en familiair, bijvoorbeeld in je eigen omgeving, in het buurthuis, op straat in een knusse buurt. Geen overdadige luxe, het echte huiskamer gevoel en zeker niet te opgeruimd en gestyled.
ONTDEKKEN
Ben je benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Bovenstaande stappen zijn een klein onderdeel van het beeldkompas, ga op ontdekking met mij en volg het hele beeldkompas!
youR adveNtuRe staRtS heRe...
Zie de 12 archetypen als jouw wijze raad, waarbij er altijd een paar dominanter en krachtiger aanwezig zijn. Dit zijn de archetypen die je kan omarmen, jouw unieke mix aan archetypen die jou uniek maken!
Het begint allemaal met ontdekken welke archetypen er bij jou aan het roer staan!
Of lees hier verder over de andere elf archetypen: